אימון אישי - Life Coaching

מה אתם מוכנים לעשות למען עצמכם ?

      לחיות חיים משמעותיים

      להתחיל משהו חדש

      יותר חופש לעשות מה שאתם אוהבים

      לפתח את העסק או הקריירה שלכם

בנו את החיים הנכונים לכם! קבלו ממני את תכנית השלבים אשר תוביל אותכם, צעד אחר צעד להגשמה עצמית, בטחון, אושר והרגלי חיים בריאים. 

התקשרו אלי אישית  054-2005-886 או שלחו את הטופס

 

אני עובד עם אנשים למעלה מתריסר שנים, עוזר להם לחיות חיים טובים יותר, להצליח בדרך שהם בוחרים לעצמם, לצאת ממשברי חיים ולמצוא אושר. אני לא רק מאמן או יועץ אישי ועסקי,  אני עוזר לך לצאת מהדרך בה אתה הולך היום, דרך שאינה משרתת אותך ואינה גורמת לך להגיע להישגים ולאושר. אני משפיע ומכוון אותך לחיים בעלי משמעות ותשוקה.

 

כדי להצליח בדרך בה בחרתי לחיות חיים מלאי משמעות ותשוקה, הייתי חייב לבצע "הנדסה לאחור" [reverse engineer] אסטרטגיה עוצמתית אשר תאפשר גם לך להגשים את מאווייך מהחיים!

 

נולדתי וגדלתי בחולון במשפחה ישראלית שורשית, הלכתי ללמוד ולרכוש מקצוע כפי שמצופה ממני, למדתי הנדסת תעשיה וניהול והמשכתי ללמוד תואר שני במנהל עסקים. במשך עשרים שנים ויותר עסקתי בניהול, תחילה כסמנכ"ל בויזה וAIG ואחר כך כמנכ"ל בחברות טלכלל, קג"מ וSBC. היה לי כסף, מעמד והצלחה...אבל מה עוד? כי היה עוד, תמיד היה עוד להשיג , עוד לקנות, אבל בפנים היה חלל, היתה ריקנות. וניסיתי למלא את הריקנות, האמינו לי, בדרכים רבות ומגוונות, אך ללא הואיל. תמיד הייתי בתחושה של חוסר, כאלו ויש דבר מה מסתורי שחסר, משהו שימלא אותי ויתן לי חיים מלאי משמעות ותשוקה.

 

בגיל 50 עשיתי מעשה, טסתי לקובה, לשלושה שבועות, להתנתק מהמוכר ולמצוא את עצמי. הלכתי אחורה כדי לברר לעצמי מה בדרך שעשיתי, החיים שחייתי הוביל אותי לתחושת חוסר ביטחון, מתח, חרדה. גיליתי כי פחדים מנהלים אותי, במקום רצון כן ואמיתי לחיים משמעותיים ומספקים. לאחר חזרתי מקובה, הפכתי להיות מאמן מוסמך לחיים ומאמן מוסמך עסקי. המשכתי לחפור ולחקור בתחומי הפסיכולוגיה השונים, בעולם הרוחני העשיר של היהדות, בפילוסופיה, דמיון מודרך, קשיבות [מיינדפולנס], קראתי עשרות ספרים בתחום האימון האישי, התרפיה, והעזרה העצמית! כך, אחרי אלפי שעות של חיפוש, לימוד וחקירה אינטנסיבית במטרה למצוא את הדרך, פניתי אל המקום האחרון, פנימה וזה שינה את חיי.

 

היום 15 ק"ג פחות, הפסקתי לעשן, חזרתי להיות סטודנט [שוב, איזה כיף] והפעם לפסיכולוגיה, חי בנינוחות ושלמות עם עצמי ועם הסביבה, מרגיש ויודע כי חיי נמצאים על המסלול הנכון לי.

 

במשך למעלה מתריסר שנים עבדתי עם מאות לקוחות, עזרתי להם להגיע לחיים טובים יותר, מספקים יותר, משתחררים מרגשות אשמה, כעסים ומתחים מיותרים. להשיג מטרות אישיות ועסקיות. ועכשיו! אני כאן כדי לשתף איתך את האסטרטגיות הפשוטות שלי כיצד להגיע לחיים מלאי משמעות ותשוקה.  

 

אחד השיעורים המשמעותיים ביותר שלמדתי המסע שלי הוא: תחושות מתח וחרדה הם הזעקה שלך כי החיים שאתה חיי חסרי איזון ולא נכונים לך.   

 

משהו לא עובד טוב, ואתה מקבל מסרים רבים דרך הגוף שלך, אתה מרגיש שאינך יכול לעשות למען עצמך מה שנדרש. דרך העבודה העצמית תוכל לזהות ולהשתמש בחוכמה הפנימית שלך בשיתוף עם הכלים וההכוונה שאתן לך, תוכל להגיע אל המקומות הנכונים לך, אבל עד כה לא היית מסוגל להגיע לשם לבד.

1לוגו ווטסאפ.png
054-2005-886
מחזון לתוצאות 

מפעם לפעם אנחנו מפנים פנינו אל העתיד ומאחלים לעצמנו, להיות במקום המיטבי עבורנו. לתמונת המקום הזה, קוראים חזון אישי, והוא משמש כמורה דרך, סוג של מצפן.

 

כמאמן לחיים אני מאמין כי יש לנו יכולת לשנות את העתיד שלנו על ידי באמצעות העצמה אישית ושינוי בדפוסי התנהגות. אנסה להסביר את עצמי בקצרה. למידה ויצירת דפוסי התנהגות מתגמלת אותנו מבחינה רגשית באמצעות מעגל דופמין [להרחבה ראו בויקיפדיה] מתי שהוא בעבר כל אחד מאתנו סיגל לעצמו דפוסי התנהגות וחשיבה שאינם משרתים אותו כאדם בוגר. חלקנו מוצא את עצמו מתנהל בחיים ולא מנהל אותם[נותן לחיים לאילוצי החיים להכתיב את דרכו].  שינוי נוצר כאשר אתה מסמן לך מטרה, מקום מיטבי אליו אתה רוצה להגיע ובמקביל, פועל לסילוק דפוסי התנהגות או אנשים המונעים ממך להגיע אל המטרה. 

 

לא פשוט להגדיר חזון, ישנם רצונות מתנגשים. רצון בביטחון כלכלי, מול רצון לחיות חיי משפחה מלאים, ישנו גם בלבול, הנובע משפע הזדמנויות מול ריבוי כישורים [מה באמת נכון וטוב לי לעשות, מה אני בעצם?] יש מי שמבקש לעסוק במשימה אחת וטוב לו ביצירת מומחיות מושלמת במשימתו האחת, ויש מי שמבקש לעצמו ריבוי משימות כי "משעמם לו".

אבל, זו חצי עבודה, עכשיו יש לשנות או לסלק גורמים מעכבים ובאותו זמן לטפח עוצמה אישית ויכולות ביצוע. באופן לא מפתיע המעכב החזק ביותר הוא אנו עצמנו, ואנו אומרים זאת במשפט המוכר לכולם "זה אני, אני לא רוצה/יודע/מוכן להשתנות", אז זהו, זה לא אתה! דרך ההתנהגות שלך היא לא אתה, זו רק דרך התנהגות, ואפשר לשנות אותה, אני אומר זאת בבטחה, כי הניסיון שלי עם מאות לקוחות מראה לי במפורש כי אפשר. אם אתם מרגישים תקועים, מחפשים דרך, אם אתם מרגישים רחוקים מחלום החיים שלכם, מזוגיות מלהיבה, מעבודה מספקת ומתגמלת, ואתם מוכנים לשינוי בחיים, עליכם לעשות את הצעד הראשון בעצמכם ולהתקשר אלי 054-2005-886 ממקום זה כבר לא תצעדו לבד.

 

 
 
 
התקשרו אלי 054-2005-886

מפות הגוף של הרגשות

כדאי להכיר את המחקר של לורי נומנמה וחבריו על הדרך בה רגשות באים לידי ביטוי גופני. בעבודתי עם מתאמנים נתקלתי לא פעם בהתייחסות אל עולם הרגש כנפרד מהעולם הפיזי, בשונות בין הגוף והנפש [פסיכו] 

 

היכן בגוף אנחנו חשים "פחד" או "עצב", "אהבה" ו"אושר" . המחקר בחן בתרבויות שונות ובמגדרים שונים היכן בגוף אנו חשים רגשות. לעתים קרובות אנו חווים רגשות ישירות בגוף. כאשר מטיילים בפארק כדי להיפגש עם אהובתנו אנחנו הולכים בקלילות וליבנו הולם בהתרגשות, בעוד שחרדת מבחן תגרום לנו להדק את השיניים בכוח, לגרום לנו להזיע בידיים, להגביר את קצב פעימות הלב, "לתפוס" לנו את שרירי הכתפיים והצוואר...

 

מחקרים רבים הוכיחו כי מערכות רגש מכינות אותנו לעמוד באתגרים אותם יוצרת הסביבה, על ידי התאמת ההפעלה של מערכת הלב וכלי הדם, מערכת העצבים האוטונומית (ANS) וכו'. הקשר בין רגשות ומצבים גופניים משתקף גם בדרך שבה אנו מדברים על רגשות : לכלה טרם חתונה יש "רגליים קרות", לאוהבים מאוכזבים קשות יש "לב שבור", והשיר האהוב עלינו עשוי לשלוח "צמרמורת בעמוד השדרה שלנו."


ומה שמעניין אותי במיוחד, האם יצירת מודעות לשינויים הפיזיולוגיים שאנו חשים יכולה לתת לנו אינדיקציה לרגשות שאנו חווים באותו זמן אך לא מודעים להם !

בסידרת ניסויים תוך שימוש בטופוגרפיה ייחודית המבוססת על מחשב, בשיטת דיווח עצמי ,  המשתתפים ראו שתי צלליות של גופים לצד מילים רגשיות, סיפורים, סרטים או הבעות פנים, והם התבקשו לצבוע את אזורי הגוף בהם נוצר גירוי [גדל או קטן] כתוצאה מקריאת הטקסט, בחינת ציור, תמונה, צילום או סרט.  כל הגוף מיוצג על ידי 50,364 נקודות נתונים. מפות ההפעלה נותחו סטאטיסטית . כך נראות התוצאות במודל ההדמיה :

אני ביישן !

רבים רואים בביישנות מצב לא רצוי, שיש לו השפעה גדולה על הצלחתנו בתקשורת בין אישית בחיים פרטיים ובעבודה.

אנשים רבים מדווחים כי הם ביישנים במצבים בהם מופעל עליהם לחץ חברתי כמו "פגישה עיוורת", ראיון עבודה, הופעה בפני קהל.

"ביישנים שהם גם מופנמים" מעדיפים לפעול ביחידות או לעסוק בפעילויות לא חברתיות. אחרים "ביישנים שהם גם מוחצנים" יעסקו בפעילות חברתית כי יש להם מיומנויות כאלו, אך יחד עם זאת הם לא בטוחים כי אחרים באמת מחבבים או אוהבים אותם [אריק איינשטיין - דוגמא מצויינת].

ביישנות יכולה להיות תכונה מולדת, אך היא מאפיינת רק 10 אחוז מילדים. אבל את רוב הביישנים היא תכונה נלמדת, ויש לה שני מקורות :


1. ילדים שקנטרו אותם או ביישו אותם לעיני כל


2. מי שגדלו במשפחה בה אהבה היתה תלויה בהצלחה, בהופעה חיצונית או בביצועים.

כאשר נוסיף לכל אלו את הבידוד ואובדן מיומנויות חברתיות הנוצר בחיי אנשים כתוצאה משימוש בטלפונים ניידים, נקבל "מגפת ביישנות".

אוקיי...שכנעתי אותכם :))) אבל מה עושים עם זה? איך מתגברים על ביישנות? שאלה טובה ואתן כמה רעיונות ששווה לנסות:

1. כדי לזכור כי רוב האנשים סביבכם דומים לכם בביישנות יותר מאשר שונים מכם, אז נא להירגע [כי לחץ פוגם בהשתלבות חברתית]

2. תרגלו: חייכו אל מרבית האנשים שאתם פוגשים וצרו קשר עין
fake it until you make it

3. לפעמים תצאו ממצב חברתי ותרגישו כי פספסתם משהו כי הייתם ביישנים, אל תקחו את זה כמצב קבוע!, חישבו מה תוכלו לעשות בפעם הבאה כדי לשפר. הכנה למפגש חברתי מצמצמת מאוד חרדה ומעלה אפשרות כי תהיו פחות ביישנים

4. הגעתם למצב חברתי מלחיץ, התחילו ראשונים ... שאלו שאלה, ספרו אנקדוטה קצרה על משהו שקרה לכם או לאחר.... וכן העיקרון של הכינותי מראש :)) עובד כאן מצויין

5. עזרו לאחרים להרגיש בנוח, כאשר אתה עוזר לאחר אתה עוזר לעצמך

בהצלחה....

 
 

ויסות רגשי

אותה יכולת מולדת ומטופחת [או לא] על ידי המטפל העיקרי בפעוט. המאפשרת לפעוט להתמודד עם המתנה לבקבוק אוכל, או להחלפת חיתול רטוב....יכולת המאפשרת בבגרות להתמודד עם אתגרי החיים ולווסת רגשות סוערים בעת תסכול, קושי גדול כמו פרידה מאהוב או מחלה קשה חו"ח, וגם לעיתים קרובות בניהול תסכולים וסכסוכים קטנים, ולהוציא אותם מפרופורציה. יכולת זו חשובה במיוחד בניהול מערכות יחסים בין אישיים בעבודה או בבית עם בני זוג, הורים, ילדים.

כאשר מיומנויות ויסות רגשי חסרות, תמצאו את עצמכם, נעלבים או מוצפים רגשות בעת אירועים שונים בעבודה, תרגישו כי לא רוצים אתכם, לא מעריכים או מכבדים אתכם, ומוטב כי תעזבו את העבודה ותמצאו עבודה אחרת.

אפשר ותעברו תהליך דומה עם בני זוג, בגלל משפט שנאמר שלא במקום, או העדר סיוע בעת הצורך. תזרקו אל עולם שלם של רגשות סוערים ומחשבות טורדות כמו "הוא לא אוהב", "הוא לא מכבד", ו"למה אני בכלל נשארת איתו".

ועכשיו אליכם, אם התיאור הזה מדבר אליכם, מזכיר לכם התנהגויות עבר שלכם, יש מצב כי אתם לא מבצעים ויסות רגשי בדרך נכונה.

חשוב לדעת, זו אינה גזרת גורל ולא מצב בלתי הפיך. ישנם כלים מצויינים להתמודד עם תקלות בויסות רגשי, אחד הכלים הוא מיינדפולנס ועל כך אולי בפוסט הבא.

  • Facebook
  • Twitter

© 2023 by E. Rosenberg & Co.