אימון אישי - Life Coaching

קוראים לי אפי רוזנברג ואני מאמן אישי , מנטור , מאמן לחיים , קאוצ'ר , כך אני מציג את עצמי. כאשר שואלים מה יש בי ההופך אותי לבעל מקצוע טוב, אני משיב כי, אני אוהב אנשים, חייהם ממש מעניינים אותי ואני שמח לעזור להם, יש לי השכלה אקדמית נרחבת וניסיון חיים עשיר, אני חד מחשבה, רהוט, ופותר בעיות חיים במהירות, אלו תכונות הכרחיות להצלחה בעבודתי.  

אני מאמין כי בכל אדם גלום פוטנציאל לשנות את דרכו, את מסלול חייו, החיים אינם מקובעים, עבדתי עם נשים וגברים רבים, כל אחד שונה מאחר, כל אחד עולם ומלאו, לכולם היה צורך ברור, לא להמשיך לנוע במסלול בו הם נעו, הם חשו כי בחיים יש יותר מהחלק הקטן שהם חוו, לחיים יש עוד מה להציע, אך הם אינם יודעים כיצד לחולל את השינוי בעצמם, ולכן הם הגיעו אלי. במקום שאספר לכם על התהליך שהם עברו, אתן לכם לקרוא מה שהלקוחות שלי כותבים לי, אחרי שהסתיים התהליך, לפעמים שנים אחרי....

"אפי, דיברתי עם הבן שלי, הוא מלא הערכה כלפיך, אמר שאתה כולך לב. נשמע שהוא חווה אותך כמאוד מכיל ואוהב, וזה היה מרגש לשמוע. נתת גם לי השראה".

"אפי יקר, רק שתדע לך שהתובנות שלך לגבי כול הזמן מהדהדות לי בראש! אתה היחידי בחיי שניתוח שלו אותי היה כול כך מדויק"!

"היי...תוכנית הפעולה שהכנת עבורי לפני שנתיים, מודבקת על שולחן העבודה שלי...היא כל כך מדויקת ונכונה לי".

"היי אפי. רציתי רק לעדכן - אתה הצלחת ב״ להוציא אותי מאזור הנוחות שלי, ממכון כושר״. יש חיים גם בחוץ מתברר. אומנם שמפחיד, אבל אני מלאה אופטימיות".

מה אתם רוצים למען עצמכם ?

איך נוגעים בחזון? בחלום האישי?

 לבקש לעצמך חיים משמעותיים או להתחיל משהו חדש? לאפשר לעצמך

יותר חופש לעשות מה שאתה אוהב, או לפתח את העסק או הקריירה שלך?

ואולי להפסיק לחשוב במסגרת "או זה או זה", ולעבור ל -

"גם זה וגם זה", כי אני יכול, כי זה משמח אותי, כי זה נכון לי.

אם אתם מרגישים תקועים, אם יש בכם רצון לשנות, אם אתם יודעים כי בחיים יש יותר ממה שנראה עכשיו ... עשו את הצעת הראשון להגשמה עצמית, התקשרו אלי  

 054-2005-886 או שלחו את הטופס

מאמן אישי לחיים

 

במשך למעלה מתריסר שנים עבדתי עם מאות לקוחות, עזרתי להם להגיע לחיים טובים יותר, מספקים יותר, משתחררים מרגשות אשמה, כעסים ומתחים מיותרים. להשיג מטרות אישיות ועסקיות. ועכשיו! אני כאן כדי לשתף איתך את האסטרטגיות הפשוטות שלי כיצד להגיע לחיים מלאי משמעות ותשוקה.  

 

אחד השיעורים המשמעותיים ביותר שאדם יכול ללמוד הוא: כי תחושות מתח וחרדה או שעמום ותסכול, הם הזעקה שלו כי חייך חסרי איזון ולא נכונים לך.   

 

משהו לא עובד טוב, ואתה מקבל מסרים רבים דרך הגוף שלך, אתה מרגיש שאינך יכול לעשות למען עצמך מה שנדרש. דרך העבודה העצמית תוכל לזהות ולהשתמש בחוכמה הפנימית שלך בשיתוף עם הכלים וההכוונה שאתן לך, תוכל להגיע אל המקומות הנכונים לך, אבל עד כה לא היית מסוגל להגיע לשם לבד.

1לוגו ווטסאפ.png
054-2005-886

אימון אישי ליצירת חזון אישי

מפעם לפעם אנחנו מפנים פנינו אל העתיד ומאחלים לעצמנו, להיות במקום המיטבי עבורנו. לתמונת המקום הזה, קוראים חזון אישי, והוא משמש כמורה דרך, סוג של מצפן.

 

אני מאמין כי יש לנו יכולת לשנות את העתיד שלנו על ידי באמצעות העצמה אישית ושינוי בדפוסי התנהגות. אנסה להסביר את עצמי בקצרה. למידה ויצירת דפוסי התנהגות מתגמלת אותנו מבחינה רגשית באמצעות מעגל דופמין [להרחבה ראו בויקיפדיה] כל אחד מאיתנו נולד עם טמפרמנט מסויים, יש כאלו שהם אימפולסביים ויש שקולים, יש מרחפים ויש צמודי קרקע. כתנוקות וילדים צעירים אנחנו לומדים כללים שמטרתם לאפשר לנו להשתלב בחברהבדרך הטובה ביותר על פי מחשבותיהם הטובות של אלו המקיפים אותנו [הורים, אחאים, גננות ומורים וכמובן קבוצת חברינו, בני גילנו] וכך בחיבור בין התכונות איתן נולדנו והכללים אשר לימדו אותנו, יצרנו לנו דפוסי התנהגות וחשיבה. אבל! חלק מדפוסים אלו אינם משרתים אותנו או אינם מתאימים לנו כאנשים בוגרים. ובכל זאת, למרות שלפעמים אנחנו נכשלים בהשגת המטרות שלנו, מתרחקים מהדרך לחזון המייטבי שלנו, אנו ממשיכים להשתמש באותם כללים שהכשילו אותנו, פשוט כי אנחנו לא מכירים מערכת כללים אחרת. כך חלקנו מוצא את עצמו מתנהל בחיים ולא מנהל אותם[נותן לזרם הארועים ולאילוצי החיים להכתיב את דרכו]. 

 

שינוי נוצר כאשר אתה מסמן לך מטרה, מקום מיטבי אליו אתה רוצה להגיע ובמקביל, פועל לסילוק דפוסי התנהגות או אנשים המונעים ממך להגיע אל המטרה. 

 

לא פשוט להגדיר חזון, ישנם רצונות מתנגשים. רצון בביטחון כלכלי, מול רצון לחיות חיי משפחה מלאים, ישנו גם בלבול, הנובע משפע הזדמנויות מול ריבוי כישורים [מה באמת נכון וטוב לי לעשות, מה אני בעצם?] יש מי שמבקש לעסוק במשימה אחת וטוב לו ביצירת מומחיות מושלמת במשימתו האחת, ויש מי שמבקש לעצמו ריבוי משימות כי "משעמם לו".

אבל, זו חצי עבודה, עכשיו יש לשנות או לסלק גורמים מעכבים ובאותו זמן לטפח עוצמה אישית ויכולות ביצוע. באופן לא מפתיע המעכב החזק ביותר הוא אנו עצמנו, ואנו אומרים זאת במשפט המוכר לכולם "זה אני, אני לא רוצה/יודע/מוכן להשתנות", אז זהו, זה לא אתה! דרך ההתנהגות שלך היא לא אתה, זו רק דרך התנהגות, ואפשר לשנות אותה, אני אומר זאת בבטחה, כי הניסיון שלי עם מאות לקוחות מראה לי במפורש כי אפשר. אם אתם מרגישים תקועים, מחפשים דרך, אם אתם מרגישים רחוקים מחלום החיים שלכם, מזוגיות מלהיבה, מעבודה מספקת ומתגמלת, ואתם מוכנים לשינוי בחיים, עליכם לעשות את הצעד הראשון בעצמכם ולהתקשר אלי 054-2005-886 ממקום זה כבר וצר שינוי מבורך.

 

 
 
 
התקשרו אלי 054-2005-886

מפות הגוף של הרגשות

כדאי להכיר את המחקר של לורי נומנמה וחבריו על הדרך בה רגשות באים לידי ביטוי גופני. בעבודתי עם מתאמנים נתקלתי לא פעם בהתייחסות אל עולם הרגש כנפרד מהעולם הפיזי, בשונות בין הגוף והנפש [פסיכו] 

 

היכן בגוף אנחנו חשים "פחד" או "עצב", "אהבה" ו"אושר" . המחקר בחן בתרבויות שונות ובמגדרים שונים היכן בגוף אנו חשים רגשות. לעתים קרובות אנו חווים רגשות ישירות בגוף. כאשר מטיילים בפארק כדי להיפגש עם אהובתנו אנחנו הולכים בקלילות וליבנו הולם בהתרגשות, בעוד שחרדת מבחן תגרום לנו להדק את השיניים בכוח, לגרום לנו להזיע בידיים, להגביר את קצב פעימות הלב, "לתפוס" לנו את שרירי הכתפיים והצוואר...

 

מחקרים רבים הוכיחו כי מערכות רגש מכינות אותנו לעמוד באתגרים אותם יוצרת הסביבה, על ידי התאמת ההפעלה של מערכת הלב וכלי הדם, מערכת העצבים האוטונומית (ANS) וכו'. הקשר בין רגשות ומצבים גופניים משתקף גם בדרך שבה אנו מדברים על רגשות : לכלה טרם חתונה יש "רגליים קרות", לאוהבים מאוכזבים קשות יש "לב שבור", והשיר האהוב עלינו עשוי לשלוח "צמרמורת בעמוד השדרה שלנו."


ומה שמעניין אותי במיוחד, האם יצירת מודעות לשינויים הפיזיולוגיים שאנו חשים יכולה לתת לנו אינדיקציה לרגשות שאנו חווים באותו זמן אך לא מודעים להם !

בסידרת ניסויים תוך שימוש בטופוגרפיה ייחודית המבוססת על מחשב, בשיטת דיווח עצמי ,  המשתתפים ראו שתי צלליות של גופים לצד מילים רגשיות, סיפורים, סרטים או הבעות פנים, והם התבקשו לצבוע את אזורי הגוף בהם נוצר גירוי [גדל או קטן] כתוצאה מקריאת הטקסט, בחינת ציור, תמונה, צילום או סרט.  כל הגוף מיוצג על ידי 50,364 נקודות נתונים. מפות ההפעלה נותחו סטאטיסטית . כך נראות התוצאות במודל ההדמיה :

אני ביישן !

רבים רואים בביישנות מצב לא רצוי, שיש לו השפעה גדולה על הצלחתנו בתקשורת בין אישית בחיים פרטיים ובעבודה.

אנשים רבים מדווחים כי הם ביישנים במצבים בהם מופעל עליהם לחץ חברתי כמו "פגישה עיוורת", ראיון עבודה, הופעה בפני קהל.

"ביישנים שהם גם מופנמים" מעדיפים לפעול ביחידות או לעסוק בפעילויות לא חברתיות. אחרים "ביישנים שהם גם מוחצנים" יעסקו בפעילות חברתית כי יש להם מיומנויות כאלו, אך יחד עם זאת הם לא בטוחים כי אחרים באמת מחבבים או אוהבים אותם [אריק איינשטיין - דוגמא מצויינת].

ביישנות יכולה להיות תכונה מולדת, אך היא מאפיינת רק 10 אחוז מילדים. אבל את רוב הביישנים היא תכונה נלמדת, ויש לה שני מקורות :


1. ילדים שקנטרו אותם או ביישו אותם לעיני כל


2. מי שגדלו במשפחה בה אהבה היתה תלויה בהצלחה, בהופעה חיצונית או בביצועים.

כאשר נוסיף לכל אלו את הבידוד ואובדן מיומנויות חברתיות הנוצר בחיי אנשים כתוצאה משימוש בטלפונים ניידים, נקבל "מגפת ביישנות".

אוקיי...שכנעתי אותכם :))) אבל מה עושים עם זה? איך מתגברים על ביישנות? שאלה טובה ואתן כמה רעיונות ששווה לנסות:

1. כדי לזכור כי רוב האנשים סביבכם דומים לכם בביישנות יותר מאשר שונים מכם, אז נא להירגע [כי לחץ פוגם בהשתלבות חברתית]

2. תרגלו: חייכו אל מרבית האנשים שאתם פוגשים וצרו קשר עין
fake it until you make it

3. לפעמים תצאו ממצב חברתי ותרגישו כי פספסתם משהו כי הייתם ביישנים, אל תקחו את זה כמצב קבוע!, חישבו מה תוכלו לעשות בפעם הבאה כדי לשפר. הכנה למפגש חברתי מצמצמת מאוד חרדה ומעלה אפשרות כי תהיו פחות ביישנים

4. הגעתם למצב חברתי מלחיץ, התחילו ראשונים ... שאלו שאלה, ספרו אנקדוטה קצרה על משהו שקרה לכם או לאחר.... וכן העיקרון של הכינותי מראש :)) עובד כאן מצויין

5. עזרו לאחרים להרגיש בנוח, כאשר אתה עוזר לאחר אתה עוזר לעצמך

בהצלחה....

 
 

ויסות רגשי

אותה יכולת מולדת ומטופחת [או לא] על ידי המטפל העיקרי בפעוט. המאפשרת לפעוט להתמודד עם המתנה לבקבוק אוכל, או להחלפת חיתול רטוב....יכולת המאפשרת בבגרות להתמודד עם אתגרי החיים ולווסת רגשות סוערים בעת תסכול, קושי גדול כמו פרידה מאהוב או מחלה קשה חו"ח, וגם לעיתים קרובות בניהול תסכולים וסכסוכים קטנים, ולהוציא אותם מפרופורציה. יכולת זו חשובה במיוחד בניהול מערכות יחסים בין אישיים בעבודה או בבית עם בני זוג, הורים, ילדים.

כאשר מיומנויות ויסות רגשי חסרות, תמצאו את עצמכם, נעלבים או מוצפים רגשות בעת אירועים שונים בעבודה, תרגישו כי לא רוצים אתכם, לא מעריכים או מכבדים אתכם, ומוטב כי תעזבו את העבודה ותמצאו עבודה אחרת.

אפשר ותעברו תהליך דומה עם בני זוג, בגלל משפט שנאמר שלא במקום, או העדר סיוע בעת הצורך. תזרקו אל עולם שלם של רגשות סוערים ומחשבות טורדות כמו "הוא לא אוהב", "הוא לא מכבד", ו"למה אני בכלל נשארת איתו".

ועכשיו אליכם, אם התיאור הזה מדבר אליכם, מזכיר לכם התנהגויות עבר שלכם, יש מצב כי אתם לא מבצעים ויסות רגשי בדרך נכונה.

חשוב לדעת, זו אינה גזרת גורל ולא מצב בלתי הפיך. ישנם כלים מצויינים להתמודד עם תקלות בויסות רגשי, אחד הכלים הוא מיינדפולנס ועל כך אולי בפוסט הבא.

  • Facebook
  • Twitter

© 2023 by E. Rosenberg & Co.